Pages

Friday, February 25, 2011

Yang Tak Mungkin Menjadi Mungkin

Assalamualaikum,

Aku bukan blogger yang tegar tapi aku sekadar mengisi kelapangan hidup yang sementara untuk dikongsi bersama....

Bila hati sayuku mula berbicara.....
sejenak aku berfikir....
runsing benar akan hidup....maut akan tiba...
tapi bukan la tujuan aku hidup untuk mati.....
tetapi ingin aku khabarkan tujuan hidup untuk bekalan selepas mati.....

Zaman sekarang, kapitalis kot...kebendaan menjadi ukuran
....konon nyh semua tu lambang kesenangan untuk tatapan.... 
aku tidak terkecuali....adakah aku mangsa atau aku pemangsa...
 terlalu banyak kekeliruan dan makin banyak harapan untuk dicapai. 
Cita-cita tinggi melambung, harapan sebesar empangan, usahaku masih berbayang-bayang kerana selalu selubungi angan-angan....

setiap doaku, aku iringi dengan permintaan untuk kesejahteraan....tiap kali usai solat aku akan harapkan keampunan dariNYA....
Hati aku selalu gembira... tetapi kadang kala terbit juga hati yang teramat sunyi lara...adakah aku sudah jauh dariNYA?...
keliru dengan impian aku...keliru dengan tujuan aku....takut pula yang dikejar tidak dapat yang dikendong berciciran...
tidak dinafikn rasa iri hati dengan kesengan orang lain tetap berbuku di hati ...
jelas ...manusia sering kali susah untuk menghargai tapi tidak bermakna aku tidak menghargai pemberianNYA...
Aku tidak akan berhenti berharap untuk kecapi kesejahteraan..
 hidup sebelum mati dan seleapas mati....sesungguhnya, ada lagi kehidupan yang hakiki...
Aku harus ikhlaskn semua nasib kerana semuanyh berbekalkan ushahku...hanya padaMU kubertanya...KAU penilai hati dan lihatlah batinku...rahsia itu hanya ENGKAU yang tahu..

wassalam


No comments:

Post a Comment