Pages

Sunday, March 20, 2011

Makan Biskut Tawaq

Assalamualaikum...

Nak dijadikan ''ce cite''...aku neh jenis ''pemalu tapi ku mahu''.....nak mintak duit ngan mak aku kene ada high confidence level..kalau tak, aku tak akan cakap tak ade duit....kene tunggu mak abah aku tanya dulu....

kembali ke kenangan zaman pra sejarah dulu-dulu

abah aku berdialog ngan aku [ on line telefon konon-kononnya]

Abah : Chah da makan...???

Aku : Da abah

Abah: Duit ada lagi???

Aku: Ada lagi abah [ dalam hati ...tapi ade RM3 je abah ]

.......bla-bla sampai abah aku tergerak nak bagi tau sendiri nanti abah masukkan duit..........
itu adalah kisah selingan

Untuk petang neh
macam biasa pukul 2 pm hari Ahad pergi ke kelas Kimia Forensik and then bawak purse kesayangan pemberian  mak aku...purse tu bagi aku besar gedabak kot and tak setimpal dengan harta yang terisi di dalamnya....kalah Mak Datin..
tapi kopem cantik sebab dah ramai yang puji purse aku  [ bangga kot ]...
tapi..menjak dua menjak neh die da buruk-buruk da cket sbb aku agak lasak....balik-balik je...campak purse entah mane-mane...



wajah-wajah purse yag dimiliki oleh seorng yang sangat 'dewasa' dan 'matang'

hari neh aku bangga membawanya kemana-mana dan duit di dalamnya 
telah mencecah RM 1.10 
[ tiba-tiba rasa macam nak g duk tepi jalan and nak mintak sedekah ] part time job...lumayan.....
20-Mar-2011 2:29 pm SMS by Sony Ericsson [ Top-up semata-mata dah tak tahan ]


Aku : Salam mok, nak duit...Lebih cket sebab nak bayar duit dinner RM6O 
[ begitu aku mempunyai the highest confidence level untuk mintak duit dengan alasan dinner...wakakaka...]


Mak : Esok la....Abah tak kerja hari neh....


hati aku berdetak : alamak....mampuih..mampuih...mampuih...esok....duit ade RM1.10 neh....lapaq kot....nape tak cakap detail tadi kat mak....


menu hari neh : biskut tawaq cicah air masak....nyum...nyum...nyum...
m/v:
aku rasa kebanyakkan anak-anak yang study jauh-jauh mesti ada masalah kewangan dan malu/segan nak mintak kat mak abah...kan...kan...kan...kan....
akan tetapi tingkatkan keyakinan anda supaya tidak kebuluq macam aku tapi tak kurus-kurus pun...

No comments:

Post a Comment